keskiviikko 21. tammikuuta 2015

Vessaremppaa, kokeisiin lukua ja taekwon-doa



Siinä mun tän päivän aiheet tiivistetysti. Sen lisäks Risto yritti opettaa mulle jonkun verran venäjää, vaan tekis mieli heittää kirves kaivoon sen kielen kanssa heti kättelyssä; Mä osaan jonkun verran kyrillisiä kirjaimia, bulgarian kielen takia (meillä on Bulgariassa siis kesähuvila osakeomistuksessa, mut siitä tulee oma päivitys myöhemmin), mutta niitäkin, mitä mä osaan, pääsee aina unohtumaan ja sen lisäks osa venäjän kyrillisistä on eri kun bulgarian. Tulee niinsanotusti toivoton olo kun ei osaa lausua ees joitain kirjainäänteitä, mitä venäjän kielen aakkosiin kuuluu... Saas nähdä, mitä tän kans viel tapahtuu..

Yritä nyt näistä sitte jotain ymmärtää xP
Ens viikolla on koeviikko ja mulla on historian koe heti maanantaina. Rupesin siihen lukemaan tänään jonkinverran. Vaikka hissa mua yleensä kiinnostaaki, niin tää kakkoskurssi (en ehtinyt käymään ykkösellä) ei kyllä kuulu mun suosikkeihin. Kyseessä siis taidehissa ja vaikka mä piirränkin, niin taidehistoria ei oo ikinä kiinnostanut mua. Jotain positiivista kumminkin: Me käydään tunneilla yleensä hyvin vähän kirjan kappaleita läpi, kun ope heittää aina powerpointin valkokankaalle, mistä sit kopioidaa kaikki teksti samalla kun maikka selittää asioita. Se on pitkällä aikavälillä hirmu tylsistyttävää, vaikka tällä kyseisellä opella onkin taito kertoa asiat edes jollain tapaa mielenkiintosesti. Nyt kuitenki ku oon kirjaa sit lukenu nii huomasin et asiat siellä ollaan selitetty hirmu kiinnostavasti ja varsinkin Antiikin Kreikasta tuli aika iso mielenkiinnon kohde. Siirryin siitä sitten keskiajan puolelle jonkun ajan päästä ja oon erittäin onnellinen siitä, etten kyseisenä aikana elänyt. Kirjassa on välillä aika raakoja esimerkkejä miten esim. mies kohteli vaimoaa tohon aikaan. Tässä yks hyvä esimerkki iten vaimoa saatettiin kurittaa:


Meillä on pienimuotonen kaaos kotona tällä hetkellä, koska alakerran vessaa remontoidaan. Sinne tulee mm. uus peilikaappi ja sen lisäks pari ovea vaihetaan uusiks. Meiän monen vuoden takaa tuttu raksamies, josta käytetään lempinimeä "timpuri" on ollu täällä aamusta asti ja vieläkin kaikki on ihan kesken. Eikä se poran (tms) takia oo ihan äänetöntäkää nii saas nähdä miten mä pystyn nukkuu ens yön. Myöhemmin myös yläkerran kylppäri saa uuden ilmeen, mut ensin pitää saada alakerta hoidettuu.

Mä sain tänää kivoja uutisia: Oon kertonu jo aikasemmin siitä et mun polvi vammautu taekwon-don takia muutama vuos sitte, joten jouduin sen lopettamaan. Tänään sain kuitenkin kuulla, et voin alottaa sen, kuhan en innostu ainakaa heti liikaa, ettei se hajoo niin etten pystyis Wanhojen tansseissa tanssimaa. Oon joka tapauksessa erittäin ilonen, kun sain luvan jatkaa. Nyt vielä tuo yks herra ujous pitää saada rohkastuu lähtemää mukaa. Hänkin kun kuitenkin tuntuu tatamille takas haluuvan, kun aikidoa aijemmin harrasti.

Tässä kaikki tällä erää. Ens postauksessa näätte kuvan mun julisteesta mitä teen kuviksen tunnilla. Oon eläinrakas joten liittyy luontoon ja on aika ajankohtanen aihe muutenkin. Enempää en paljasta ;)

Nähdään!
~Julia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti