keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

Jaa että minkä takia kauneusleikkaukset on yleistyneet?

Harvemmin täällä blogissa otan mihinkään ajankohtaisuuteen hirveästi kantaa, enkä tähänkään alunperin aikonut, mutta muiden blogeja lukiessa päädyin tulokseen että kaipa se on munkin pakko työntää lusikka soppaan. Ja siis mistä on kyse? Kyseessähän on erään nimeltämainitsemattoman Maisa Torpan blogikirjoituksellaan aiheuttama kohu naisten tissien koosta.



Itsekin tämän kyseisen tekstin luin ja kuten arvata saattaa, kyllä siitä provosoitui. Ensimmäinen reaktio lähinnä oli että "voi huoh". Ei mulla itsellänikään ole mitkään isot tissit, mutta en toisaalta ole mikään ihan lautakaan, enkä välttämättä edes isompia kaipaisikaan. Mun ex poikaystävä mulle sanoi, että asia mikä mussa hänet hurmasi oli mun hymy ja olemus, ei mun tissit. Olin siihen tyytyväinen, koska tajusin että se jätkä osaa katsoa pintaa syvemmälle. Monikin jätkä osaa ja musta tuntuukin, että monesti me likat itse ollaan niitä jotka aiheutetaan painetta toisillemme, ei niinkään jätkät.

Kuitenkin, kun tän tyyppisiä kirjotuksia mediassa jatkuvasti tuntuu tulevan ei pelkästään tissejä koskien vaan ulkonäköä ylipäänsä, ei mun mielestä ole mikään ihme sekään, että jo nelos vitosluokkalaiset käyttää esimerkiks meikkiä, tai että muun muassa kauneusleikkauksiin hakeudutaan entistä useemmin. Varsinkin meille nuorille toitotetaan koko ajan, että meidän pitää olla omia itsejämme, eikä mitään muuta. Tottahan se on, mutta medialla on niin suuri valta nykypäivänä, että sieltä väkipakolla niitä paineita ulkonäöstään saa. Mutta mitä noihin tisseihin tulee, ne on naisilla vauvaa varten, ei miehiä varten.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti